Onderzoek

 

 

 

In 2008/2009 is er een intern onderzoek geweest door House of KIKI, de cijfers en feiten ziet u hieronder aangegeven. Dit is een onderzoek geweest ten aanzien van de verkoopstyling.

 

De cijfers

 

Aantal woningen onderzocht: 485

Woningen gerestyled tijdens verkoopproces:

 

2 % < 1 week in de verkoop verkocht na gemiddeld 1 dag

7 % 2 weken in de verkoop verkocht na gemiddeld 7 dagen

8 % 3 weken in de verkoop verkocht na gemiddeld 21 dagen

9 % 4 weken in de verkoop verkocht na gemiddeld 30 dagen

10 % Tussen 2 en 4 maanden in de verkoop verkocht na gemiddeld 31 dagen

12 % Tussen 4 en 6 maanden in de verkoop verkocht na gemiddeld 49 dagen

19 % Tussen 6 en 8 maanden in de verkoop verkocht na gemiddeld 64 dagen

4 % Tussen 8 en 12 maanden in de verkoop verkocht na gemiddeld 67 dagen

14 % Tussen 1 en 1,5 jaar in de verkoop verkocht na gemiddeld 36 dagen

6 % Tussen 1,5 en 2 jaar in de verkoop verkocht na gemiddeld 45 dagen

5 % > 2 jaar in de verkoop verkocht na gemiddeld 18 dagen

4 % (nog) in de verkoop bij invullen van het onderzoek

 

Drie woningen zijn niet meer in de verkoop gegaan omdat verkopers het zo mooi vonden dat ze toch

liever wilden blijven wonen

 

Woningen gerestyled vóór verkoopproces:

36 % verkocht gemiddeld binnen 42 dagen

64 %* nog niet verkocht (*N.B. de reden hiervan kan liggen aan: vraagprijs, ligging, architectuur, onderhoudsstaat.)

De feiten

 

Feiten geconstateerd door House of KIKI:

 

- Toename aanvragen opdrachten door particulieren en makelaars

- Toename samenwerkingen tussen CNVV-ers en makelaarskantoren

- Woningen die een totale restyling hebben ondergaan, verkopen sneller dan wanneer er slechts

een beperkt aantal vertrekken zijn gerestyled

- Klant geeft steeds meer geld uit aan verkoopstyling

- Overige branches, naast de traditionele makelaardij, staan open voor verkoopstyling

(horecamakelaardij, opslagbedrijven, verhuisbedrijven, notariskantoren)                         

 - Verkoopstyling loont!*

  

* Tijdens het analyseren van de resultaten van het onderzoek heeft House of KIKI een overgangsfase

geconstateerd. Opvallend was dat het geïnvesteerde bedrag in verkoopstyling aan het toenemen is. Zo werd in

2008 gemiddeld ‘slechts’ € 249,- geïnvesteerd , met als nadeel dat er slechts enkele woonvertrekken een

restyling ondergingen. In 2009 is dit bedrag aanzienlijk toegenomen tot een gemiddeld bedrag van € 1.025,-per

restyling. Steeds meer CNVV-ers weten de huizenverkopers te overtuigen van het feit dat het effectiever is de

woning van een totale restyling te voorzien, zodat de presentatie op internet en in de verkoopbrochure in zijn

totaliteit verbeterd wordt. House of KIKI constateert dat woningen die een totale restyling hebben ondergaan sneller verkopen.

 

 
Guido de Gooijer
men world-wide are afflicted by some kind of erectile Tadalafil Tadalafil price